+ english version bellow

Celý Tanečný Bulletin 1/19 nájdeš TU :

https://www.redbull.com/sk-sk/local-series-tanecny-bulletin-januar-2019-breakfans-dance-connect-marow-kalendar-akcii

Preklad do slovenského jazyka: Michal Zoller

Ahoj Kiudee, priblíž sa nám trošku.  

Volám sa Kiudee Davie. Pred pár týžďnami som oslávila svoje dvadsiateštvrté narodeniny. Narodila som sa v predmestí Paríža a tu doteraz žijem. Aj keby som sa to snažila zmeniť, vždy sa vrátim do Paríža – to mesto je ako stvorené pre mňa.

Čo sa týka môjho povolania, pracujem na voľnej nohe. Keďže sa považujem sa multitalentovaného človeka, moja práca je skutočne rôznorodá (často pracujem ale len preto, že milujem prácu), no väčšina mojej pozornosti je sústredená na spravovanie môjho média s názvom STRITER, produkovania obsahu pre Red Bull Švajčiarsko a pracovanie pre eventovú agentúru.

Bod v živote, ktorý máš najradšej?

Robím to, čo chcem. Nikdy som nebrigádovala, vždy som si vravela, že moju energiu využijem len na niečo čo ma bude ďalej posúvať. Som tak trošku kariérista.

Tanec môj pôvod:

Všetko sa to stalo veľmi rýchlo. Mojou prvou láskou je písanie. Zúčastnila som sa mnohých miestnych a celoštátnych súťaží v písaní poézie.

Keď som mala 14 rokov, začala som chodiť von s kamošmi, ktorý robili „jerk” v La Defense (poznámka prekl. – La Défense je jedna z najmodernejších častí Paríža). Na atmosféru z týchto čias mám doteraz len tie najlepšie spomienky. V tom čase som sa prvýkrát stretla s krumpom. Všetci sme boli spolu. V roku 2011 sa jerk pomaly začal vytrácať a jeho poslední prívrženci sa začali stretávať v známom priestore s názvom „La Coupole”. A tam sa stretávali aj hip-hop-ový tanečníci.

V La Coupole som spoznala hip-hop. No vtedy som sa iba pozerala. Likethismoove (sociálna sieť) hľadala redaktora a priateľ ma prehovoril aby som sa prihlásila. Vyšlo to. Začala som písať a ľuďom sa to páčilo. V novembri roku 2011 som vytvorila STRITER, hneď potom ako som sa zúčastnila, ako divák, môjho prvého battle „Open Circle”. Vtedy som mala len šestnásť rokov a keď ma mama prišla po akcii vyzdvihnúť povedala som: „Toto chcem vidieť každý deň.” A teraz to tak je.

Čo ty a sociálne siete?

V dnešnom svete zohrávajú sociálne siete dôležitú rolu, i keď sa často snažíme smých seba presvedčiť o opaku. V mojom živote sú celkom užitočné – keďže mojou prácou je v podstate komunikácia, približne osemdesiat percent mojej práce prebieha práve prostredníctvom sociálnych sietí. Nedá sa však povedať, že by som na nich bola závislá. To, že som vždy pripojená k virtuálnemu svetu má presne opačný efekt: omnoho viac si vážim vzťahy v reálnom svete.

Sú tanečníkom prospešné?

Áno aj nie. Všetko s mierou. Ak tanečníci používajú sociálne siete na zviditeľnenie sa, zdieľanie názorov, inšpirácií a iného, je to v pohode. Chybou je, že momentálne je ekonomika postavená okolo sociálnych sietí. Takže všetko závisí od počtu followerov a lajkov. A tanečnící tomu občas úplne prepadnú. To je ten problém.

Dokážeš si predstaviť život bez nich? Bol by tvoj iný?

Vedela by som si predstaviť aj život bez nich, ale potrebovala by som nato môj dom, moje ryby a dobrú prácu. Haha. Nie som zástancom podobných „A čo keby?” špekulácii, takže takto – zmenilo by sa úplne všetko. Nedokážem si to predstaviť. Možno by to bolo lepšie, možno horšie. Kto vie?

STRITER A NBA DANCE TALENT ?

Ako prvá vznikla moja facebooková stránka STRITER. Tam som pridávala všetky moje články, diskutovala s čitateľmi. Potom som začala s Instagramom. Nepamätám si dátumy, pretože na Facebooku som už od jeho založenia. Stránku som teda asi založila hneď ako to bolo možné. STRITER (znamená to „street writer”) bola mojou platformou, prostredníctvom ktorej som sa mohla spojiť s komunitou, ktorej som sa iba vtedy stala súčasťou, a ktorú som od toho momentu začala bližšie spoznávať.

Čo sa týka NBA Dance Talent, to je úplne iná šálka kávy. Na začiatku roku 2014 vzniklo video, v ktorom som predstavila desať detských talentov, ktoré som stretla na svojich cestách (5 z Francúzska, 5 z iných štátov). Videá sa ujali, no ja som príliš lenivá ich editovať. Vznikli teda iba dve.

Aký je medzi nimi rozdiel ?

STRITER je verejná platforma pre tanečníkov od 20 do 30 rokov. Je dostupná na Facebooku a Instagrame a slúži napríklad na zdieľanie eventov, take-overs (Kiudee na deň prevezme sociálne média napríklad eventu a celý deň ich potom vedie podľa svojho gusta) a tiež ju ešte stále používam na zdieľanie informácii o mojej ceste a iných myšlienok.

NBA Dance Talent je súkromný instagramový profil, ktorý sa venuje iba tanečníkom pod 18 rokov. Tento účet som založila kvôli deťom, ktoré tento projekt inšpirovali, volám ich „moje decká”. Touto cestou sa snažím pomáhať mladším, ktorý sú na ceste do tanečnej komunity. Často to znamená, že s nimi cestujem, zdieľam zážitky, debatujem a chcem im byť aj morálnou podporou. Je to taký malý projekt pre mňa. Aj keď je dosť známy kvôli sociálnym sieťam.

Aj hlasy za jednotlivými médiam sú iné:

Za STRITER je môj hlas.

Za NBA Dance Talent sú hlasy jednotlivých detí.

Čo potrebuješ na to, aby si zdieľala tanečníkovo video?

Na STRITER zdieľam len videá, ktoré natočím ja. Na NBA zdieľam ja „moje decká” a ostatné deti repostujem. Musia však svoje video označiť hashtagom #nbadancetalent.

Na čo ľudia zabúdajú (poprípade robia zle) keď chcú aby si ich zdieľala?

Väčšinou je jedinou chybou, že sa ma spýtajú. Narozdiel od ostatných profilov som vždy dávala jasne najavo, že zdieľam iba to čo som naozaj videla a považujem za dobré. Ak sa ma ľudia pýtajú príliš často, dokáže ma to uraziť.

Vieme, že tvoje instagramové účty prerástli do niečoho väčšieho. Máš vlastný battle. Kedy si ho začala organizovať?

Mám jednu akciu: NBA Dance Talent. Prvá edícia bola v roku 2017 na počesť piateho výročia založenia STRITER.

Tento battle som zorganizovala vďaka týmu z parížskeho „La Place, Hip-Hop Cultural Center”, ktorý mi poskytol priestor na konanie. Bola som skutočne hrdá na to, že som súčasťou scény už po piaty rok a chcela som to naozaj osláviť. Toto je to, čo NBA preslávilo. Pamätám si, že mi „moje decká” po prvej edícii hovorili ako boli radi, že sa mohli všetci stretnúť. To oni ma hnali aby som robila viac akcií a pre nich v tom naďaľej pokračujem.

Ako a kde prebieha tento battle?

Prvé dve edície sa konal v už spomínanom „La Place, Hip-Hop Cultural Center”. Ďalšia edícia sa však bude konať v múzeu „Centre Pompidou”. Všetko je to zdarma. Koncept je jednoduchý: 1v1 freestyle, účastníci pod 18 rokov.

Na battle vyberám 8 hostí ale súčasťou je aj preselekcia. Pred semifinálne si posledný štyria tanečníci vyberajú jedného z piatich porotcov a od tej chvíľe s tým porotcom tvoria dvojičku až do finále.

Takto má celá súťaž v podstate dve časti. Prvou je battle, v ktorom sa stretnú tie najlepšie deti z Európy, v druhej sa spoja s tanečníkmi na svetovej úrovni, s ktorými by sa pravdepodobne inak nikdy nespojili. Jedine na mojom evente.

Čo je tvojím odkazom pre tanečníkov?

V rámci mojej práce? Nemám žiadny. Nesnažím sa aby ľudia niečo pochopili. Nie som učiteľka. Dúfam však, že keď ľudia vidia moju prácu, inšpiruje ich robiť to, čo ich skutočne napĺňa a veriť sebe, svojim schopnostiam.

Linky na spojenie :

www.facebook.com/striter/

www.instagram.com/nbadancetalent/

• www.kiudeedavie.com/

Here are the link to my recap from last year : https://www.youtube.com/watch?v=3qybp1Elnws

English version from Kuidee :

MY BASIC INFO

Well, my name is Kiudee Davie. I just turned 24 years few weeks ago. I grew up in the suburbs of Paris and still do. Even if I tried, I always come back living in Paris – definitively a city that’s made for me.

As a living, I’m working as a freelance. Considering myself as multi-skilled, I do a lot of different jobs (just so it can fill my love for work) so my main stuff for now are managing my media STRITER, producing contents for Red Bull Switzerland and working for an event agency.

THE POINT OF MY LIFE I LIKE THE MOST

I do what I love. I never did student jobs because I always told myself I will only use my energy to work on something that would make me better skilled. I’m kind of career-minded.

DANCE, MY GENESIS

It all came really suddenly. My first love is writing. I used to participate to a lot of local and national poem contest.

That’s my thing. When I was 14, I started to go out with friends who were jerking at “La Défense” in Paris. The vibe was amazing, I kept from this period, my best memories. I met krump at that period. We were all together. Then end of 2011, the “jerk game” started to vanish… The last people who were jerking ended up in famous basement – called “La Coupole” – where Hip-Hop dancers were.

That’s where I met Hip-Hop. But I was just watching at that time. Likethismoove – a social media – was searching for a writer and a friend encouraged me to submit. I did. I started to write and it was really appreciated. Then November 2011, I created STRITER after attending my first battle (as public) ever : “Open Circle”. I was 16 & when my mother picked me, I told her “I want to see that everyday”. And now, I do.

THE SOCIAL NETWORKS

It’s hard nowadays to say social networks don’t have an important place in our life. In mine, they’re quite useful – as working in communication, 80% of my work is based on social network. Apart of that, even if I’m often on socials, I’m not addicted. Being always connected, made me appreciate “real life” and “real connection” much more.

Are they good for dancers?

Yes and no. Everything’s to be balanced right. If dancers use social network to promote themselves, share their opinions or inspirations or whatever, it’s good… but what I would call the “wrong way” is that our economic system put the social network in the middle of it. So now, they’re biased with followers and likes. And dancers fell – sometimes too strongly – into that. That’s the problem.

Can you imagine life without them? What would be different from the current one?

I could imagine my life without socials but then I need my house, my fishes and a good job, lol.

I’m not a partisan of “What if” so I don’t know : everything would be different. I can’t imagine that.

Maybe we would have something better or worse. Who know?

MY ACCOUNTS : STRITER & NBA DANCE TALENT

I created my Facebook page for STRITER first. I was reposting my articles there, debating with my followers, etc. Then I started with Instagram… I don’t remember the dates exactly because I’m on FB since the creation (2008), so I guess I did when they added the Pages function. So STRITER (which means “street writer”) was really my platform to discuss & share my journey into this community that I just entered and kept discovering everyday.

About NBA Dance Talent, that’s a whole different story. At the beginning – in 2014, it was a video project where I shared 10 kids that I met during traveling (5 from France, 5 from abroad). The videos worked well but because I’m lazy editing videos, I only did two.

What is the difference between them?

STRITER is a public platform for the 20-30yo dancers. Available on Facebook and Instagram, I share events plannings, I make take-overs, I update people and still share thought about my journey there. NBA Dance Talent is  a private Instagram account dedicated to dancers under 18 years old. I created this account inspired by the kids who inspired this projects and that I communally call “my kiddos”. It’s really my way to help the youngers in their path into this dance community being there for them if they want to talk, experience, share, travel, etc… More a project to me. Even if it’s famous for the social network part of it.

Also, I think the voices are different :

• STRITER is all based on my voice.

• NBA Dance Talent is based on kids voices.

What do you need from dancers for sharing their posts? 

I only share my own videos on STRITER. On NBA, I share the kiddos part of my selection and if kids wants to be reposted, they need to add the #nbadancetalent.

What they do wrong or forgot when they want to be on your page?

Usually, the only wrong thing they do is to ask me. Compared to other pages, I always claimed it was a personal page so I only post videos I really watched and liked so when I got asked too often, I sometimes feel offended.

Is it more than just instagram accounts. You do battles too. When did you start organizing them?

I have one event : NBA Dance Battle. I started it in 2017 to celebrate the 5th anniversary of my media STRITER.

That’s where it all came from. I organized it thanks to the team from “La Place, Hip-Hop Cultural Center” in Paris who offered me a location for this idea. I was really proud of being in the scene for 5 years so I really wanted to celebrate it. This event is clearly what made NBA popular. I remember the kids (from my selection) told me after 1st edition that they really got along even if they just met and they wanted me to keep pushing it to live other moments like that. And I did and still do it, for them.

How and where is the battle going on? Process?

The first two editions took place at “La Place, Hip-Hop Cultural Center”. For this 3rd upcoming one, I’m moving to a new location : the museum “Centre Pompidou”. It’s all free. The concept is simple : 1vs1 freestyle for under 18 years old dancers.

I choose 8 guests myself (mainly from my selection) and people can also participate. Before semi-finals, the last 4 dancers can pick one of my five judges to become their dance partners and my event ends as a 2vs2.

I made it that way so it can have two parts : first, kids can have their own competition facing the best kids in Europe then they can benefit to experience dancing with famous professional dancers that might never have the opportunity to dance with – if not at my event.

What is your message for dancers?

With my work? I don’t have any. I don’t work for people to understand something. I’m not a teacher. But I wish that whatever people see when thinking of me or my work will inspire them to trust themselves and work doing something that fill their heart with good memories.

HERE ARE SOME LINKS

www.facebook.com/striter/

www.instagram.com/nbadancetalent/

• www.kiudeedavie.com/

Here are the link to my recap from last year : https://www.youtube.com/watch?v=3qybp1ElnwsPreklad : Michal Zoller